Dieta keto: co musisz jeść, żeby schudnąć?

Dieta keto: co musisz jeść, żeby schudnąć?

Interesujesz się dietą ketogeniczną i chciałabyś przekonać się na własnej skórze, czy faktycznie jest ona efektywnym sposobem na utratę zbędnych kilogramów? Znakomicie trafiłaś – jednak zanim zaczniesz swoją przygodę z keto, musisz dowiedzieć się, jakie produkty żywnościowe zapewnią Ci maksimum płynących z niej korzyści. Co jeść na diecie ketogenicznej, aby schudnąć szybko, skutecznie i na stałe?

Keto dieta odchudzająca

Dieta ketogeniczna polega na spożywaniu dużej ilości tłuszczów, umiarkowanej białka i bardzo małej węglowodanów. Dzięki takiemu rozkładowi makroskładników występującemu w keto jadłospisie nasz organizm przechodzi w specyficzny stan metaboliczny, który zwany jest stanem ketozy.

Stan ketozy oznacza wykorzystanie tłuszczu – pod postacią tkanki tłuszczowej oraz wytwarzanych przez organizm ciał ketonowych – jako źródła energii. Dieta ketogeniczna, dzięki której możliwe jest wejście w stan ketozy, uznawana jest za skuteczną dietę odchudzającą, zwłaszcza dla osób chcących pozbyć się niechcianej tkanki tłuszczowej z brzucha. Jeśli zatem zastanawiasz się nad przejściem na dietę odchudzającą i wciąż nie wiesz, jak szybko schudnąć – stan ketozy i dieta keto to dobre odpowiedzi na Twoje wątpliwości.

Co jeść na diecie ketogenicznej?

Na pierwszy rzut oka dieta keto może wydawać się monotonna – jemy dużo tłuszczów, trochę białka i niewiele więcej. Jest to jednak zupełnie mylne podejście! Istnieje mnóstwo pożywnych, a przede wszystkim urozmaiconych i smacznych keto dań, dzięki którym stracisz na wadze w przyjemny sposób. Z czego powinny się one składać i co jeść żeby schudnąć?

Zdrowe tłuszcze

Podstawą diety ketogenicznej są zdrowe tłuszcze. Dieta keto to jedzenie przede wszystkim:

  • tłuszczów nasyconych – masła i masła ghee, oleju kokosowego, smalcu,
  • tłuszczów jednonienasyconych – oliwy z oliwek, olejów z orzechów, awokado,
  • naturalnych tłuszczów wielonienasyconych – tłustych ryb.

Keto dieta odchudzająca opiera się na wybieraniu produktów nieprzetworzonych lub niskoprzetworzonych o wysokiej zawartości tłuszczu. W przypadku mięs wybieramy na niej bogate w tłuszcz części, takie jak na przykład boczek. Tłuszcze pochodzące z mięsa czy ryb uzupełniamy także przez dodawanie do potraw tłustych sosów i dressingów, tłoczonych na zimno olejów roślinnych, a nawet polewanie ich porcją roztopionego masła.

Źródła białka

Wśród najpopularniejszych na keto źródeł białka wymienić można:

  • tłuste ryby oraz owoce morza,
  • jajka,
  • mięsa takie jak wołowina czy drób, a także podroby.

Ilość spożywanego białka powinna być umiarkowana – jego nadmiar może prowadzić do wyjścia ze stanu ketozy.

Warto pamiętać, że dieta keto to także zwracanie uwagi na pochodzenie spożywanych przez nas produktów żywnościowych. Preferowane jest na przykład mięso pochodzące ze sprawdzonych, ekologicznych źródeł, pozyskiwane od zwierząt mających swobodny dostęp do pastwisk i karmionych trawą. Podobnie jest chociażby w przypadku jajek.


Dieta keto i warzywa

Do najpopularniejszych warzyw spożywanych na keto zaliczymy:

  • sałatę rzymską,
  • szpinak,
  • zieloną fasolkę,
  • kapustę,
  • kalafiora,
  • brokuły.

Keto to dieta bogata w warzywa, należy jednak ostrożnie je wybierać. Nie mogą mieć za dużo węglowodanów, odrzucamy również warzywa bogate w skrobię. Najlepsze są warzywa zielone i liściaste. Dzięki odpowiedniemu spożyciu organicznych warzyw nie będziesz narzekać na brak składników odżywczych, witamin czy minerałów.

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat tego co jest dozwolone na diecie ketogenicznej odwiedź https://ketowariatka.pl, blog o diecie ketogenicznej. Aneta napisała kompleksowy przewodnik o tym co można jeść żeby schudnąć na diecie keto. 

0

Brak komentarzy

No comments yet

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *